Nákupy

Cvičit můžeme takřka kdekoliv

Valná většina řeší velký problém, pakliže se rozhodnou cvičit a posilovat doma – nemají na to dostatečné vybavení. Málokterá domácnost má takovou vybavenost jako například dobře vybavená tělocvična či posilovna, kam chodíte dnes a denně. Díky stávající situaci to bohužel není možné, přesně proto si nyní ukážeme, jak si vlastně zařídit vlastní posilovnu doma a nemusíte k tomu mít žádné drahé stroje či závaží, stačí bohatě vaše vlastní tělo a i to je někdy až dost.

yoga-3520275_960_720

Základem pro všechno je mít podložku na cvičení, kterou můžete vzít nejen ven, ale převážně dovnitř. Jinak, a to nám věřte, budou některé cviky hodně bolet a můžete si až nepříjemně sedřít klouby či nedej bože poškodit záda, pokud k tomu všemu cviky provádíte ještě poprvé a ještě neumíte správnou techniku.

Nejlepší je začít pěkně od podlahy a postupně zvedat úroveň a náročnost cviků. Kvalitní podložka vám pomůže dosáhnout této úrovně bezpečně a pohodlně, alespoň co se týče povrchu, na kterém cviky provádíte. Vždycky je to lepší než být na holé zemi, která je v tom nejlepším případě linoleum, v tom nejhorším případě dlažba, na které se toho opravdu moc dělat nedá, aniž by vás po pár cvicích nebolela záda.

relax 1

Zároveň je dobré prozkoumat vaše možnosti. Nemůžete jen tak začít od těch nejnáročnějších cviků, to by vás pěkně rychle přestalo bavit. Musíte začít u těch nejjednodušších, na kterých si prověříte, jakou úroveň cvičení vlastně zvládáte. Taky totiž záleží, kdy se do cvičení pouštíte, tedy v jakém věku, poprvé. To hraje velkou roli v tom, jaké cviky si můžete a nemůžete dovolit. Něco jiného je, když je vám patnáct, a něco jiného je, když máte přes čtyřicet a celý život jste zrovna aktivní sportovci nebyli. Proto je nesmírně nutné najít si i dobrý plán či videa, podle kterých můžete cvičit. A pak stačí jenom chvíli počkat a najednou to bude v pořádku. Nejhorší je právě začít, ale to se zvládne, o to se nebojte.