Technika

Čína je dnes v automobilovém průmyslu úplně někde jinde

Čína aspiruje na největší podpůrný systém transformace automobilového průmyslu směrem k novým technologiím pohonných jednotek. Zavázala se, že do roku 2025 bude na území Číny v provozu celých 20 procent aut na alternativní (víceméně elektrický) pohon. Zároveň nařídila všem výrobcům automobilů ve světě, že pokud hodlají s Čínou obchodovat a nabízet tu své výrobky, musí tu prodávat více vozů s alternativním pohonem.
mercedes světlo
V roce 2018 se předpokládá, že Čína vyrobí přibližně 300 tisíc vozů na elektrický pohon, což je nejvíc na celém světě. Mimochodem, v USA, kde se takových aut vyrábí nejvíc, je to kolem 100 tisíc kusů ročně. Celý svět se Číně vysmíval, to platilo především pro tamní automobilky, ovšem dnes se situace rapidně mění. Na loňském jarním veletrhu v Šanghaji se prodalo téměř 24 milionů vozů a Čína se tak stala největším trhem aut na světě.

Akcie německé automobilky Daimler

Čína se snaží expandovat i na evropský trh, dokonce firma Geely odkoupila některé akcie německého koncernu Daimler. Měla zájem o 5 procent akcií a důvod? Pravděpodobně bude chtít vyrábět baterie pro elektromobily.
Je přinejmenším zajímavé sledovat, jakým směrem se Čína posouvá. Ještě před několika desítkami let se téměř v celé zemi jezdilo na bicyklech a v té době už v západní Evropě byla auta dostupná i pro chudší vrstvy obyvatel. Dnes je Čína v úplně jiné pozici a musí se s ní počítat jako s rovnocenným partnerem. Byla by rovněž chyba vyhýbat se obchodování s asijským kontinentem a orientovat se pouze na Evropu a Spojené státy.
moderní sportovní automobil

Obrovské odbytiště elektromobilů Tesla

V současné době trápí Čínu kritické smogové situace ve městech a i z toho důvodu je právě Čína největším zákazníkem automobilky General Motors a zároveň druhým nejsilnějším místem odbytu pro elektromobily Tesla. Nutno poznamenat, že je tato nejlidnatější země na světě navíc primárně závislá na dovozu ropy ze zahraničí.